Zeci de probleme pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva au fost scoase la iveală de expertiza tehnică realizată de Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene (IPTANA), al cărui raport preliminar a fost publicat recent pe forumul Asocației Pro Infrastructura.
Iată câteva dintre defectele autostrăzii, enumerate în raportul expertizei tehnice:
Pasaje peste autostradă: nefinalizarea aplicării protecției anticorozive la betoanele din unele infrastructuri și suprastructuri; nerepararea tuturor fisurilor; infiltrații și carbonări locale la suprastructură; defecte ale îmbrăcăminții rutiere la nivel de strat de uzură; lipsa țevilor PVC pentru instalații la unele pasaje; lipsa accesului de pe trotuare pe acostamentele rampelor; lipsa accesului de vizitare/întreținere de sub pasaje de pe autostradă la pasajele pe autostradă; lipsa scărilor și casiurilor prevăzute în proiect; racordări cu terasamente nefinalizate.
Casete/cadre de beton armat: lipsa protecției anticorozive a betoanelor; nerepararea tuturor fisurilor; defecte ale îmbrăcăminții rutiere la nivel de strat de uzură; lipsa țevilor PVC pentru instalații la unele pasaje; racordări nefinalizate; nefinalizarea căii pe drumul traversat.
Subtraversări ale autostrăzi cu tuburi din tablă ondulată: fisuri în protecția de beton a taluzelor; racordări cu terasamentele nefinalizate; lucrări hidrotehice nefinalizat la unele dintre capetele tuburilor.
Ecoducte: lipsa protecției anticorozive; lungime insuficicientă de amplasare a panourilor de protecție pe lungimea ecoductului; lipsa benzii de arbuști și a dâmbului de pământ înierbat la margine, practic nu s-au realizat amenajările peisagistice prevăzute în documentația de specialitate; casiuri fără racord la rețeaua de colectare a apelor pluviale; lipsa accesului pe ecoduct pentru inspecție, întreținere, reparații, în zona scărilor gardul nu are porți; umplutura de pământ și sol fertil neprofilat pe ecoduct.
Pod Km 69 + 105 peste râul Mureș: funcționarea defectuoasă a aparatelor de reazem pe culei și pilele marginale. Plăcile superioare nu au prevăzută o lungime suficientă pentru a acoperi eventualele translații, deformări unghiulare ale aparatului de reazem; dispozitive antiseismice nefuncționale; tacheți care pot bloca mișcarea liberă a suprastructurii și fac nefuncționale dispozitivele antiseismice; zone neprotejate împotriva coroziunii; nefinalizarea aplicării protecției anticorozive la betoanele din unele infrastructuri; nerepararea fisurilor; infltrații și carbonări locale; defecte ale îmbrăcăminții rutiere; neetanșări la dispozitivele de acoperire a rostului de dilatație, între grinda de beton și asfalt; lipsa țevilor PVC pentru instalații pe pod; lipsa țevilor de colectare a apelor pluviale; lipsa accesului de vizitare și întreținere sub pod; nerespectarea detaliilor din proiect privind sferturile de con, scările de acces, racordarea cu rampa podului – total necorespunzătoare; lipsa protecției malurilor; neprofilarea albiei în zona podului. Pe zona podului albia minoră este micșorată, iar în aval de pod albia râului Mureș prezintă modificări substanțiale, ca urmare a excavațiilor din albie (astfel de excavații fiind interzise); șuruburi lipsă sau neetanșe la parapetul de protecție.
Pasaj km 76 pe autostradă, peste CF 200 și CF 212: racordare necorespunzătoare a sfertului de con cu rampa și zidul de pământ armat, lipsa țevilor de pe culee, descărcarea apelor pluviale făcându-se direct de la înălțime, casiul nu are descărcare până la baza rambleului, apele colectate descărcându-se în zidul de pământ armat.
Concluziile raportului arată că unele dintre lucrările de artă de pe autostradă nu sunt finalizate, iar în stadiul actual darea în folosință a tronsonului rutier nu poate fi realizată decât cu restricții de viteză și tonaj, în special din cauza defectelor constatate la podul peste Mureș, din zona Dobra.
Leave a Reply