Autostrada Lugoj – Deva a reintrat în era „alba – neagra”

La începutul lunii octombrie, ministrul demis al transporturilor Răzvan Cuc (PSD) spunea că Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva va fi deschis circulaţiei. La finele lunii octombrie, ministrul desemnat al transporturilor, Lucian Bode, spune că sunt slabe şanse ca bucata de autostradă dintre Ilia şi Holdea să fie „pusă în trafic” până la finele acestui an.

“Pe Lotul 3 aşteptam raportul de expertiză. Din păcate, şi domnul ministrul ne poate confirma (referire la ministrul în exerciţiu) a venit doar pe tronsonul de drum şi recomandarea este limitarea de viteză şi de tonaj. Încă nu avem raport de expertiză depus pe poduri şi pentru consolidări. Asta înseamnă câteva săptămâni, asta înseamnă că Lotul 3 Lugoj Deva, 21 de kilometri, puţin probabil să fie dat în trafic în acest an”, a declarat ministrul desemnat pentru Transporturi, Lucian Bode.

Sarabanda expertizelor

Imediat după ce anunţa că va rezilia contractul cu spaniolii de la Comsa – Aldesa (motiv pentru un alt proces în care, până la urmă, contribuabilii români riscă să fie puşi la plată), ministrul Răzvan Cuc declara că se va efectua o expertiză tehnică pentru a se identifica soluţiile de rezolvare a problemelor tehnice invocate ca motive de reziliere, după care se va decide când şi în ce condiţii s-ar putea inaugura Lotul 3. Apoi, cu două săptămâni în urmă, CNAIR spunea că Lotul 3 ar putea fi deschis circulaţiei „săptămâna viitoare”, dar cu restricţii de viteză şi tonaj, în urma unei expertize efectute de IPTANA Bucureşti. Miercuri, săptămâna aceasta, ministrul desemnat făcea referire, din nou, la o expertiză tehnică. Despre ce expertiză (cea făcută de IPTANA sau cea scoasă la licitaţie) nu se ştie foarte clar nici în cadrul CNAIR. Mai ales că licitaţia pentru desemnarea unui expert independent care să pună concluziile necesare a fost stopată, după cum indica ieri site-ul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, „regionala” CNAIR. „Este adevărat, licitaţia a fost anulată, dar a fost reluată procedura pe SICAP. Este vorba despre o expertiză referitoare la lucrările de artă de pe lotul 3 (lucrări de artă – poduri, podeţe, ziduri de sprijin etc… – n.red.)”, s-a rezumat să declare purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara, Sebastian Horvath. Nici la nivelul CNAIR situaţia nu este clară în ce priveşte Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Fostul purtător de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, a fost dat afară după ce a contrazis argumentat mai multe declaraţii ale ministrului Răzvan Cuc referitoare la proiectele de autostrăzi din România.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘div-gpt-ad-1536585829504-0’); });

Tags

Articol preluat de pe glasul-hd.ro