Serviciul de transport de cărbune din Valea Jiului, la Termocentrala Mintia, a fost scos la licitație publică

Luni, în ziua în care salariaţii Termocentralei Mintia au oprit lucrul, pentru a protesta din cauza restanţelor salariale, susţinând că nu mai există cărbune în stocurile societăţii, a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) anunţul Complexului Energetic Hunedoara, care a scos la licitaţie publică serviciul de transport de cărbune pe calea ferată, de la minele din Valea Jiului la Termocentrala Deva.

Contractul se va derula pe doi ani, de la data semnării, şi are o valoare estimată de 13,6 milioane de lei, care reprezintă costul transportului a circa 820.000 de tone de cărbune energetic. Lipsa acestui serviciu ar duce la blocarea activităţii termocentralei Mintia, se arată în caietul de sarcini. Cărbunele va fi transportat din staţiile Lupeni, Petroşani, Livezeni şi Iscroni, până la staţia CFR Mintia. În prezent există un contract de servicii de transport a cărbunelui din Valea Jiului, care expiră în 20 septembrie. Data până la care pot fi depuse noile oferte este 7 octombrie 2020.

Cantitatea de cărbune transportată pe calea ferată de la minele din Valea Jiului spre destinaţiile din ţară a scăzut vertiginos în ultimele decenii. „Perioada de glorie şi de vârf a transportului feroviar de marfă a fost anul 1989, când din minele din Valea Jiului se extrăgeau şi erau transportate pe calea ferată 11 milioane de tone de cărbune pe an. Acum, în 2020, un tren de cărbune, maximum, mai circulă pe zi. Sunt unele zile în care nu mai circulă”, afirma Dionisie Ardelean, director în cadrul Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară (CENAFER).

comentarii

Articol preluat de pe zhd.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.