LOTUL 3 AR PUTEA FI DESCHIS DOAR ÎN REGIM DE DRUM CU PATRU BENZI, CU RESTRICȚII SEVERE DE TONAJ ȘI VITEZĂ

Experții care au realizat, la solicitarea CNAIR, o analiză a lucrărilor efectuate pe Lotul 3 al Autostrăzii 1, Deva – Lugoj, au precizat că lucrările executate nu sunt finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, ceea ce nu permite deschiderea traficului în condiții de confort și siguranță. Cu toate acestea, directorul general al CNAIR a precizat că „primele rezultate ale expertizei lucrărilor ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți”.

CNAIR a solicitat expertului tehnic independent să realizeze și să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigațiilor în teren și măsurile de conservare și punere în siguranță a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361. Prestatorului expertizei i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate și executate, la nivel de performanță, cu indicarea posibilității deschiderii traficului. Potrivit concluziilor expertului, lucrările executate în acest stadiu, nu sunt finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

Se va deschide, dar ca drum cu patru benzi și restricții severe

În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Au fost necesare investigații suplimentare pentru stabilirea soluțiilor de remediere, în urma cărora să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu patru benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel: autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone; viteza maximă de 90 km/h; viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale; viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500); semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada să poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat.

Inspecții săptămânale pe toată lungimea sectorului de drum

Expertul tehnic a concșuzionat că deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii. De asemenea, deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri. Avand în vedere stadiul lucrărilor sunt obligatorii inspecții săptămânale ale tuturor construcțiilor și instalațiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor și remedierilor conform soluțiilor stabilite în expertiză.

Articol preluat de pe servuspress.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.