Deva – Cluj o oră și 30 minute? Da, se pare că anul acesta acest lucru ar fi posibil!

Dacă de 6 ani ne-am obișnuit să ajungem într-o oră la Sibiu, Timișoara și Aradul sunt și ele „mai aproape”, mai lipsesc 13 kilometri între Holdea și Marginea, iar de luna trecută pe tronsonul Ilia – Holdea s-au ridicat restricțiile de viteză, șanse reale sunt de a fi deschis traficului lotul Alba Iulia-Aiud (24,25 km din A10, posibil în august dar probabil abia în toamnă) ceea ce ar scurta considerabil timpul de deplasare între Deva și Cluj, fără nervi și aglomerație.

Cei 24 kilometri între Alba Iulia și Aiud sunt o povară pentru șoferi, în orele aglomerate acestia pot fi parcurși și într-o oră sau chiar mai mult. Un exemplu: Deva – Cluj, două ore și 30 minute după-masa, o oră și 30 minute la întoarcere, plecat din Florești la ora 23.00.

Și cei 14 kilometri dați în folosință la începutul lunii trecute, Sebeș – Alba Iulia Nord, nu sunt de neglijat!
Așadar nu ne rămâne decât să mai așteptăm câteva luni pentru un drum Deva – Cluj parcurs într-o oră și 30 minute.
Câți kilometri de autostradă se vor inaugura în 2021?
Nu prea mulți. Șanse reale de a fi deschise traficului le au loturile Alba Iulia-Aiud despre care am amintit mai sus, cioturile rămase de 2,2 km de la Alba Iulia Nord și de 4 km la sud de Aiud (tot A10) și Ungheni-Târgu Mureș (4,5 km parte din A3).
Atât. 35 de km de autostradă.
Teoretic, într-un scenariu foarte optimist cu autorități care se autodepășesc și un constructor la fel de motivat ca pe A7 la Bacău, la finalul lui 2021 am putea circula pe Drumul Expres DX12 Piatra Olt-Valea Mare, adică pe 21,35 km de drum expres care funcționează ca o centură a Slatinei.
Total? 52,35 de kilometri de drumuri de „mare viteză” și de mare siguranță.
A1 Sibiu-Boița? Gata prin 2023. A0 noua centură a Capitalei? Doar se vor începe lucrările pe (aproape) toți cei 48 de km din sud și pe mini-lotul 4 din nord (4,5 km). Primele inaugurări posibile în 2022 în varianta optimistă, cel mai probabil 2023. A3 Chețani-Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de deschidere în 2021 (practic imposibilă în acest an indiferent de deznodământ).
Dacă la inaugurări nu vom sta grozav, 2021 promite să ne aducă șantiere majore noi. Pe lângă A0 (52,5 km), vom vedea startul lucrărilor pe A3 Biharia-Chiribiș (28,55 km), Suplacu-Nușfalău (13,55 km) și pe unele porțiuni unde va fi front de lucru pe Nădășelu-Poarta Sălajului (42,3 km). De asemenea, anul acesta vom vedea primele utilaje pe A1 Pitești-Curtea de Argeș (30,35 km).
📷 A10 Nod Alba Iulia Nord, 3 decembrie 2020(Asociația Pro Infrastructura)

Articol preluat de pe glasul-hd.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.