DE CE A RĂMAS ÎNCHIS NODUL DE LA DOBRA, PE AUTOSTRADA LUGOJ – DEVA

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a fost deschis traficului rutier în 23 decembrie 2019, însă controversele pe tema celor 21 de kilometri de autostradă continuă să fie o temă de actualitate.

Restricţiile de viteză (viteza maximă de 80 km/h) şi de tonaj (masa până la 7,5 tone) impuse reprezintă motive de nemulţumire pentru şoferi. Lor li se adaugă şi faptul că punctul de întoarcere construit la Grind, aflat la circa 10 kilometri de capătul autostrăzii, de la Holdea, a rămas inutilizabil. Localnicii satelor din zona Dobra sunt cei mai afectaţi şi arată că lucrările complexe derulate în ultimii ani aici nu şi-au dovedit utilitatea.

„În proiect, intersecţia de la Grind (Dobra) este definită ca „punct de întoarcere” nu ca nod rutier şi are rolul de a fi utilizată în caz de avarie/accident/închiderea viitoarelor tuneluri de pe sectorul Lugoj -Deva 2. Punctul de întoarcere nu este deschis circulaţiei din cauza apropierii de trecerea la nivel cu calea ferată de pe DN 68A. Închiderea barierei CF pentru 10-15 minute ar risca blocarea A1. Asemenea intersecţii, nu noduri, mai sunt la Pianu şi la Orţişoara”, a informat Alina Sabou, purtătoarea de cuvânt a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost deschis traficului în 23 decembrie 2019. A fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările trebuiau finalizate în vara anului 2016.

Articol preluat de pe zhd.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.